Wymogi BHP na pierwszym miejscu – trochę o szafach dla pracowników

Zgodzicie się z nami, że każdy pracownik powinien mieć swoje miejsce w zakładzie, w którym świadczy pracę. Wchodząc do niejednego przedsiębiorstwa, szczególnie produkcyjnego, można spotkać się z tym, że obok hali produkcyjnej znajdują się pomieszczenia socjalne, w których pracownicy nie tylko mogą odpocząć podczas przerwy i spożyć posiłek, ale w których także przebierają się w strój roboczy. I tutaj na chwilę się zatrzymamy. Chcemy opowiedzieć Wam trochę o wymogach, jakie muszą spełniać właściciele czy zarząd przedsiębiorstwa wobec utrzymania pomieszczeń socjalnych dla pracowników.

Szafy ubraniowe to podstawa zabudowy każdej szatni

Producenci tego rodzaju asortymentu doskonale zdają sobie sprawę z tego, że szafy ubraniowe, w tym szafa 420 (np. https://biuromarket.com.pl/pl/p/SZAFA-UBRANIOWA-SUM-420-ST-zamykana-w-3-punktach/1030), powinny spełniać określone wymogi przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

Podstawową zasadą jest to, że szatnie pracowników powinny być wyposażone w szafki podwójne lub pojedyncze (jeśli jest mało miejsca w pomieszczeniu lub pracodawca wymaga, aby pracownicy przebierali się w dwóch szatniach – brudnej i czystej). Poza tym, zanim kupisz szafki do swojego zakładu, sprawdź w SANEPIDZIE, czy konieczne jest, ze względów sanitarnych, kupowanie jedynie szafek ze stali nierdzewnej, czy możesz pozwolić sobie na inne produkowane w celu wyposażenia pomieszczeń socjalnych – zwykłe stalowe lub ocynkowane. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, w jakiej branży działa Twoja firma. Jeśli w gastronomii, jest bardziej niż pewne, że tak będzie.